Càlcul, disseny i simulació de maquinària específica per a doblegat de barra massissa

Els objectius del projecte son diversos: Calcular, dissenyar i simular un mecanisme que sigui capaç de doblegar de manera repetitiva i controlada barres massisses de diàmetres inferiors a 40 mm.

El projecte està dirigit a cobrir una necessitat tecnològica de l´empresa DEM, qui te la voluntat de millorar la repetibilitat i la qualitat morfològica-dimensional dels elèctrodes de soldadura que ja fa molts anys que l’empresa manufactura a la seva seu.

DEM és una empresa amb seu a Sant Fruitós de Bages que recentment va fer 25 anys, i que, amb una plantilla d’unes 85 persones, de les quals 10 són a la planta de Puebla (Mèxic), esdevé líder al voltant de la soldadura per resistència dins del sector de l’automoció, mecanitzant productes de precisió amb aleacions de Coure i Alumini, a banda d’oferir serveis i solucions d’Enginyeria en el mateix sector.

Avui en dia la qualitat dels productes que s’exigeixen al mercat competitiu i global no te aturador: avui en dia cal manufacturar acomplint terminis ajustats, dintre d´un preu competitiu i amb elevadíssimes exigències de qualitat.

Aquest projecte contribueix directament a l´assegurament de la qualitat de la manufactura d’elèctrodes de soldadura, doncs es tracta de calcular, dissenyar i simular el comportament d´un mecanisme d´elevadíssima precisió i repetibilitat que sigui capaç d´ajustar-se ràpidament a la gran gamma de morfologies i variants que presenta aquest tipus de producte.

Import del  projecte:  42.000,00€

Ens finançador:

DISSENY ESTUDI I MECANITZACIÓ S.L.